Äntligen!

USA / 2013-09-26 @ 05:01:28
Har goa nyheter: idag har jag flyttat till min nya värdfamilj! Familjen består av mamma, pappa och två söner på 3 och snart 1 år. Jag träffade dem i söndags, var ute och åt med dem i måndags och efter det bestämde vi att jag ska bli deras nya aupair.
Idag skulle jag träffa dem igen och mamman skulle hämta mig, någon timme innan hon skulle hämta ringde hon och sa "vill du flytta till oss idag och börja jobba imorgon?" "jaaaaaaa!!!" Svarade jag utan att tveka. Familjen är jättego! De är snälla, ganska lik min egna familj (inte massa regler tex) och jag tror att jag kan trivas bra här.
Det enda negativa är att deras förra aupair är kvar här och kan vara kvar, i värsta fall, i två veckor till... Hon är från Kina och kan ingen engelska nästan och jag ska jobba med henne så länge hon är kvar här... Känns sådär. 
Jag bor nu i en stad som heter Newburyport, på en ö med stranden 3 minuter från ytterdörren. Staden är väldigt fin, det är nära till de jag lärt känna och framförallt trivs jag bra i familjen. Jag trivs så bra att jag imorgon ska bjuda dem på mitt svenska godis jag har kvar sen jag åkte, schysst va?? 

Lägger upp lite bilder från igår och idag. Juste, idag bakade jag lussebullar med två kompisar. Hon jag bodde hos förut hade ätit de en gång och mindes att det var så goda, så häromdagen när vi pratade om saffran kom vi in på lussebullar och jag erbjöd mig att vaka det till henne. Sagt och gjort! Hon blev glad och jag, Carro och Clasine fick lite julkänslor! Trevlig dag helt enkelt. För övrigt har jag senaste två veckorna hängt på Starbucks varje dag och nu ska jag börja jobba igen och har inte tid med det, känns tråkigt men jag kommer spara massa pengar på att dricka te hemma istället. Känns helt ok.
Har även börjar planerat lite för mitt år för nu känns det som mitt år äntligen börjat! Bland annat halloween(!!!), Six flags, julbord på Ikea, Harvardkurs, besöka New York, shoppa på outleten i MA, konserter, förhoppningsvis mamma på besök(!!!!!!!) och ja lite annat. 
Åh va glad jag är! Och va mycket jag lärt mig de senaste veckorna. 


Enda stället du ser solnedgången från i Massachuesetts, mitt nya vardagsrum/kök (och såklart från resten av öns hus) 


Även fast jag bokstaverar mitt namn fattar ingen vad jag heter, pratar jag så tyst och otydligt????? På starbucks tar de i kassan beställningen, skriver namn och vad kunden ska ha, ger den till nästa person som fixar ordern och sen ropar ut namnet. Dennie, Danny, Jen, JennY, Dani är några av de namn som stått på mina muggar...




Kommentaren är skriven av Mamma

Jag är såå glad för din skull, det känns skönt för oss här hemma att höra allt positivt du skriver om nu. Förstår att det känns som att ditt år börjar nu. Jag vill så gärna komma till dig i höst, hoppas att det blir så : )
Kram Mamma

2013-09-26 @ 05:35:45
Kommentaren är skriven av pappa

KUL hoppas det blir bäst. jag kommer snart på besök. kram

2013-09-26 @ 07:11:35
Kommentaren är skriven av Johanna

Åh vad kul Jennie! Är så glad för din skull. Lycka till hos nya familjen! Många kramar från oss alla :)

2013-09-26 @ 22:25:43
Kommentaren är skriven av Anonym

Vad glada vi blev när det löst sig för dig.tänker ofta på dig . Hälsningar från farmor-farfar

2013-09-27 @ 13:46:11
Kommentaren är skriven av Din lillasyster

JAG KOMMER OXÅ

2013-09-28 @ 12:02:55
Kommentaren är skriven av Din lillasyster

JAG KOMMER OXÅ krraaaaammmm

2013-09-28 @ 12:03:11
Kommentaren är skriven av Din lillasyster

JAG KOMMER OXÅ! Kraaaaaaam

2013-09-28 @ 12:04:05

» Namn:
Kom ihåg mig?

» E-postadress: (publiceras ej)


» URL/Bloggadress:


» Kommentar: