Turister i Boston!

USA / 2013-11-12 @ 04:29:58
Hallå där! Sen sist vi hördes har jag haft det jättebra tillsammans med min fina mamma och William. 
I onsdags ville jag bara att klockan skulle gå, så jag kunde åka till flygplatsen. Jag åkte dit, precis i tid tills de landade och efter en timme kom de ut. Ögonblicket jag såg dem var jättekonstigt, overkligt men så himla roligt. Vi åkte "hem till mig" och det bjöds på hummer. 

På torsdagen jobbade jag under dagen, men vi tog med barnen till Newburyport och jag visade mamma och William runt. Vi åt lunch och gick runt, efter det tog vi bilen och jag visade dem runt lite. På eftermiddagen blev vi skjutsade in till Boston och vårat fina hotell. 
Mamma fyllde 40 år i torsdags och det firade vi först på morgonen med paket (UGGs och amerikanskt godis) och på kvällen med paket (armband och örhängen) och sen middag för mig och mamma! William gick på hockey tillsammans med en kompis till mig, han hade en biljett över och bjöd därför med William. 
Mamma och jag hade i alla fall en väldigt trevlig tre rätters (och William hade det roligt på hockeyn), så jag tror och hoppas att hon var väldigt nöjd med sin födelsedag! 

På fredagen knöt vi på oss träningsskorna och började gå. Vi bodde precis vid Fenway (Bostons baseballslag hemmaplan) och började gå därifrån in mot Downtown. Hade inga speciella mål, utan gick mest och såg olika saker samt gick i lite affärer.
Tänkte lägga upp bilder sen, de säger mer om vad vi gjorde i fredags.

I lördags åkte vi buss till en stor outlet, Wrentham. Vi alla shoppade ganska mycket, kan lägga upp bilder på de med för den som är nyfiken. Vi hade en väldigt trevlig dag. På kvällen köpte vi mat med oss till hotellet och det var skönt, kändes som hemma när vi tillsammans satt med mat framför Tvn. Gött!

På söndagen åkte vi till shoppinggatan, Newbury street, där vi gick runt lite och sen åkte vi till Harvard och kollade runt lite där. Avslutade dagen med middag på Cheescake Factory! Det var roligt eftersom jag äter där väldigt ofta tillsammans med mina vänner. Vi åt även maffiga cheescakes till efterrätt. 

Idag, vår sista dag, har vi tagit det lugnt. Åkt till lite ställen vi ville tillbaka till, gått runt och så. Blev en senlunch på cheescake idag igen. 
Efter det påbörjade vi resan mot Logan AirPort. Först tunnelbana (jag grät), sen taxi (grät mer), checka in deras bagage (grät) och sen sa vi hejdå (lite mer gråt). 
Att säga hejdå var skit jobbigt. Helt hemskt faktist. Bestämde mig för att ta en taxi till tåget för att "få det överströckat". Det var jättejobbigt. Att lämna dem medans jag åkte iväg, ensam och ledsen. MEN, när jag kom "hem" (vill egentligen hem till mitt riktiga hem just nu) pratade jag lite med Carro och det alt kändes lite bättre efter det.

Men kort sagt, jag har haft jättebra dagar tillsammans med min gamlamamma (eller var det 25 du fyllde mamma??) och William. Jag tror att genom att inte träffa dem varje dag så uppskattar jag ännu mer nu att göra saker tillsammans med dem. 

Nu räknar jag ner dagarna till pappa och Emma kommer! Efter det måste någon annan boka resa så jag har något att räkna ner till. Någon som känner sig manad???

Tänker att jag lägger alla bilder i ett eget inlägg. Ska fixa det nu. 

KRAM (ses om 25 dagar pappa!!!)

Kommentaren är skriven av Mamma

Tack för underbara dagar med dig ❤
Kram Mamma

2013-11-12 @ 16:30:56

» Namn:
Kom ihåg mig?

» E-postadress: (publiceras ej)


» URL/Bloggadress:


» Kommentar: