Solnedgång

USA / 2013-11-17 @ 05:52:45
När mamma och William var här kollade vi på alla bilder jag tagit sen jag kom hut, 50% av bilderna är på solnedgången från husets altan. SÅ fint. Mamma och William skrattade åt mig och tyckte alla i stort sätt såg likadana ut, neeeej envisades jag. Alla är unika. 
Häromkvällen. Vem skulle klaga på den här solnedgången??


Annars då, dagarna rullar på, pappa och Emma kommer om 3 veckor, alltså är jag även i New York om 3 veckor. Längtar jättemycket. Innan det ska dock Thanksgiving firas, vilket jag ser fram emot! 
För utom att allt är som vanligt har jag åkt på en dunderförklyning vilket börjar bli lite segt. Hoppas på att bli frisk så fort som möjligt. Barnen har som sagt också varit sjuka, så vi har tagit det lugnt hela veckan och bara varit hemma vilket blir ganska långtråkigt.
Imorgon åker mina värdföräldrar bort och är borta till onsdagkväll, men eftersom jag ändå inte får jobba mer än 10h/dag så blir det ungefär som vanligt för mig. En annan barnvakt har barnen under natten och jag på dagen. Det bästa med att de är borta är att jag har tillgång till bil hela dagarna. Vore därför kul om jag kunde bli frisk, så jag kan passa på att träna... Simma kan man göra trots förkylning va? Åker nog och simmar samt bastar lite någon dag. Mmmmm vore nice. 

Vill även säga att jag är jätteglad för mammas skull som har gått och köpt en jättefin lägenhet! Längtar tills jag kommer hem och får bo där. 

Nej nu ska jag sova, låååång jobbdag väntas imorgon. Godnatt USA och godmorgon Sverige! 

Efter 3 månader här har jag kommit fram till vad som är värst: tidskillnaden. När jag känner mig ensam och vill prata med någon hemifrån (oftast endast då jag är ledig om dagarna dessutom) är på kvällarna, men då sover alla redan hemma... Jaja. Funkar väl i 1 år, men kommer nog aldrig bosätta mig för evigt i det här landet, eller något annat land. Däremot en annan del av Sverige, mer än gärna. 



Kommentaren är skriven av Mamma

Åh, vilken fin solnedgång ; )
Det kommer bli såå bra med lägenheten trots att den inte är så stor.
Men hallå? Ska du inte bo här i lilla Nyköping?
Fast det blir bra vart i Sverige du än bor,
Lättare att träffas i Sverige än att resa till USA varje gång man längtar efter dig ❤
Kram Mamma

Svar: Längtar såååå till lägenheten och att bo med er. Och att kunna gå mellan dig och pappa, DRÖMMEN!!! Ska bo hemma först, men vill så gärna bo i Stockholm sen... Vi hörs imorgon. Kram
Jennie ,

2013-11-17 @ 21:36:22

» Namn:
Kom ihåg mig?

» E-postadress: (publiceras ej)


» URL/Bloggadress:


» Kommentar: