Helt slut...

USA / 2013-08-30 @ 04:40:01

Ännu en dag har gått och jag är som vanligt helt slut! Jag och lillkillen har hängt hemma hela dagen, det har varit "dåligt" väder (21 grader och ingen sol). Jag tycker det har varit kallt hela dagen, vet inte om jag håller på att bli sjuk eller vad som händer. Är väldigt bortskämd med vädret här borta iallafall, varje dag sen jag kom har det varit strålande sol och mellan 25 och 30 grader. Blir alltid lika förvånad när termometern säger 80 grader, men jag börjar lära mig... Tex 82F=28C, 59F=15C, något att utgå ifrån liksom...

Imorgon ska jag upp innan sju, ska ge alla barn frukost och sen vänta på bussen tillsammans med dem. Det är precis som på film vad gäller skolbussarna här;
1. De är gula!
2. Barnen sitter på en bänk på sin tomt och väntar på bussen som stannar precis utanför tomten.
3. När barnen kommer hem med bussen måste en vuxen vänta på dem ute, för att sedan gå in tillsammans.

Bjuder på en bild jag tog förut idag, vi var på "Ice Creme socialize" på äldsta killens skola (något de har varje år i början av terminen). Då längtade jag hem lite, alla barn (även fast det var hälften så gamla som jag) var där tillsammans med sina syskon och föräldrar... Kände mig ensam, fast jag var där tillsammans med min värdfamilj och alla fyra barn.
Nu känds det iallafall bättre, och framförallt känns det skönt med fredag imorgon!


Kommentaren är skriven av Mamma

Ja, lite lurigt med graderna, för man vill ju tänk om till celsius.
Vad gulligt att barnen sitter på sin bänk och väntar på skolbussen, precis som i filmer : )
Kram Mamma

2013-08-31 @ 17:32:02

» Namn:
Kom ihåg mig?

» E-postadress: (publiceras ej)


» URL/Bloggadress:


» Kommentar: