Fina Boston!

USA / 2013-08-22 @ 03:46:00
Idag har jag varit i Boston tillsammans med min värdpappa och alla barnen. Idag har det varit närmare 35 grader, så det var väldigt varmt. Så fort solen går ner tycker jag det är behagligt ute, men det är ju såklart roligt att det är varmt och soligt ändå! Vi var som sagt i Boston idag, jag körde dit och hem och blev visad lite olika ställen bland annat barnens "Swedish School" som de går på en gång i veckan dit jag ska skjutsa dem. Inne i Boston visade min värdpappa mig runt samt visade historiska grejer, eftersom Boston är en väldigt gammal stad finna det mycket historia. Vi stannade i olika lekparker och vid fontäner, så barnen kunde leka. Boston är en väldigt fin stad men nu räcker det med sightsing för mig, nästa gång jag är i Boston ska jag shoppa och äta gott. 
Klockan är snart 22 hos mig och jag ska läsa lite i en av alla böcker jag tagit med mig hit! Hoppas det är bra med er allihopa hemma. 
Tänkte att jag lägger upp lite bilder från idag.

Bilden är tagen i Bostons hamn, det man ser på bilden är Bostons flygplats som ligger i Charlestown. Charlstown är en stadsdel i Boston. Precis som Beacon Hill (USAs äldsta stad) där vi även var idag.  Bild nedan. 
 
Beacon Hill. Liknar New York tycker jag. Ligger på en kulle (därav namnet - HILL) och är Bostons enda kulle, resten av staden är platt och i vattennivå. Beacon Hill består mest av gamla fina bostadshus. 
 
En stor park mitt i Boston, lite som Central Park fast mindre såklart. Det finns fontän att bada i, lekpark, en karusell, basebollplan och stora grön områden. Det är en fin park och jag skulle kunna sitta där i flera timmar och bara njuta av vädret samt kolla på alla människor som passerar!
 
En annan del av parken, med Beacon Hill i bakkgruden. 

Ungefär där hamnen ligger finns även ett stort torg med affärer och resturanger. Idag fanns även  försäljning av brandmanskläder! Jag vet inte om det är något de har varje dag, men det var roligt och annorlunda att det fanns. 
 
Torget eller vad jag ska kalla det... Minns inte namnet nämligen. Består iallafall av resturanger och affärer, liknar gamla stan i Stockholm lite.
 
Hamnen! Väldigt fina hus och båtar där. Det finns även båtar som går mellan Bostons hamn och Bostons flygplats, samt taxibåtar. 
 
Boston från högre höjder. Bakom stora husen till vänster ligger hamnen. Boston är en ganska liten stad. Vi hann se det "man ska se" idag och när dagen var slut hade vi gått 11km! Duktigt gjort av barnen tycker jag. 
 
Slänger upp en bild på mig själv också så ni inte glömmer bort hur jag ser ut!
 



Kommentaren är skriven av Mamma

Vad kul att ni åkte till Boston, du får guida mig där sen när jag kommer ; )
Kul att se alla bilder : ) men jag gillar den sista bilden mest ; )
Kram Mamma

2013-08-22 @ 16:38:37

» Namn:
Kom ihåg mig?

» E-postadress: (publiceras ej)


» URL/Bloggadress:


» Kommentar: