Chillidill

USA / 2013-08-19 @ 02:52:37

Idag har jag fixat bankkort, det tog drygt 1 timme för att jag inte har social security number (typ som personnummer hemma, fast det är frivilligt att ha, och jag har inte haft tid att fixa ännu). Men de på banken var jättetrevliga och snälla, tror aldrig de träffat en svensk förut för de hade jätte många frågor och tankar om Sverige. Det var roligt att prata med dem. Skillnaden mellan Sverige och USA, på banken i USA har man trevligt och roliga konversationer!
Efter det har vi varit på ett ställe som heter THE Y, det är ett gym, en pool, lekställe för barnen osv. Kanske ska börja gymma där, det såg väldigt bra ut. Får se vad värdföräldrarna säger, för jag ska ha gymkort på samma ställe som dem. Billigare så.
Annars har vi bara tagit det lugnt hemma, och jag var ute och gick förut. Gick runt i kvarteret och det var väldigt skönt. Kvavt men skönt att röra på sig. Det var en man på sin trädgård som frågade hur jag mådde, också trevligare än i Sverige. Man hälsar och säger "how are you today?" till främlingar. Mysigt tycker jag.
Kram

Bild på "mitt" hus.


Kommentaren är skriven av Pappa

Grattis på dig gumman. Hoppas du har det bäst. Krm

2013-08-19 @ 06:23:59
Kommentaren är skriven av Fam Göth

Stort grattis på din födelsedag!! Vilket fint hus! Härligt för dig att börja på gym. Många kramar från oss

2013-08-19 @ 12:20:51
Kommentaren är skriven av Emma

GRATTIS PÅ FÖDELSEAGEN BÄSTA SYSTER ❤❤❤

2013-08-19 @ 14:26:01
Kommentaren är skriven av Farmor-farfar

Grattis på födelsedagen . Hoppas att du har det bra. Tänker på dig.

2013-08-19 @ 17:32:50
Kommentaren är skriven av Farmor-farfar

Grattis på födelsedagen. Hoppas att du har det bra. Tänker på dig

2013-08-19 @ 17:48:54
URL: http://Jennieusa.blogg.sehttp%3A//
Kommentaren är skriven av Mamma

Grattis älskade Jennie 💕
Det låter som att du har det bra nu.
Visst är det så att folket där är trevliga.
Kram Mamma

2013-08-19 @ 18:31:57
Kommentaren är skriven av Farmor & farfar

Grattis på födelsedagen . Hoppas att du har det bra. Vi tänker på dig.

2013-08-19 @ 19:40:23

» Namn:
Kom ihåg mig?

» E-postadress: (publiceras ej)


» URL/Bloggadress:


» Kommentar: