Ingen dans på rosor

USA / 2013-09-06 @ 04:37:35

Nära och kära! Mitt liv i USA är upp och ner, en berg-och-dahlbana helt enkelt. Stunderna som har varit uppåt har hittills endast varit på min lediga tid och stunderna som varit jobbiga/neråt har varit under jobbtid. Har tänkt på det, jag ska jobba 45h/vecka i ytterligare 11 månader, vill jag då att den tiden ska vara jobbig och bara känna att jag vill bli ledig? Ska jag vakna på morgonen och känna "neeeej vilken jobbig dag jag har framför mig, HOPPAS jag inte gråter". Nej. Nej så vill jag inte känna.
Jag är ingen person som ger upp, men det här är "mitt" år, jag vill ha roligt och framförallt må bra!

Idag hade jag möte tillsammans med min kontaktperson (även kallad LCC) och mina värdföräldrar, vi pratade om allting - dagsläget, vad kan ändras, vad ska jag/de ändra osv. Vad jag och kontakpersonen kom fram till är att ge det hela minst 1 vecka till. Det var skönt att LCCn var här, hon tog ingens parti utan sa bra saker att tänka på till oss båda. Jag ska alltså försöka en vecka till, men jag är trött på att vakna/somna med känslan att det inte känns bra. Jag vill vara i USA, helt klart! Trivs så otroligt bra här. Men det är väldigt viktigt för mig att det även funkar lika bra tillsammans med familjen. Men som sagt, minst 1 vecka till. Och oroa er inte hemma, jag ska lösa det här på bästa möjliga vis. Jag tar ingen skit utan jag är stark och ska klara det här!

Förutom mötet idag var jag på en farm tillsammans med alla barnen, vi plockade äpplen och persikor, åt lunch, lekte och fikade. Det ena slutade med att värdflickan kastade stenar på mig och även på en bil, då tyckte jag det var nog och då åkte vi hem. Efter det gick det bara utför... Nu ligger jag iallafall i min nybadade säng. Ska alldeles strax sova, imorgon ska jag upp vid sju och jobba två timmar sedan är jag ledig resten av dagen.

Hoppas det är bra med alla hemma även fast det börjar bli höst och sämre väder. Somsagt, ni behöver inte vara orolig över mig. Ring (Skype/FaceTime) gärna däremot! Är ledig imorgon (idag, fredag). Kram


Kommentaren är skriven av Johanna

Jag vet att du kommer att lösa detta på bästa sätt Jennie! 11 månader är lång tid och då måste du få må bra och trivas!! Hoppas nu att du får en fin dag :) Kram

2013-09-06 @ 12:03:23
Kommentaren är skriven av Mamma

Du kommer att lösa din situation till det bättre!
Du är stark och klok!
Älskar dig ❤ kram Mamma

2013-09-06 @ 19:18:05

» Namn:
Kom ihåg mig?

» E-postadress: (publiceras ej)


» URL/Bloggadress:


» Kommentar: