Hemlängtan

USA / 2013-09-01 @ 04:31:46

Idag, förutom på skolan i New York som var väldigt påfrestande för både kropp och känslorna, är första gången sen jag kom hit som jag längtar hem. Jag skulle kunna sätta mig på ett plan direkt bara för att få komma hem. Jag tror det går över till imorgon, hoppas verkligen det för jag vill vara här. Men det är svårt och jobbigt att bo i en annan familj.

Idag har jag iallafall varit på Ikea. Tror aldrig tidigare jag varit så glad över att vara där. Gick runt och kollade samt åt köttbullar. Handlade ingenting, men skulle vilja köpa ett duntäcke... Grejen är bara att om jag köper duntäcke måste jag köpa påslakan också, och isåfall skulle jag även vilja köpa nya gardiner för att allt ska passa ihop. Då blev det helt plötsligt mycket pengar, på inredning som inte får plats i väskan när jag ska åka hem.
Här i USA har man inte täcken, man har lakan och ett "överkast" som täcke. Alltså två separata saker som åker runt och ligger i varsin del av sängen på morgonen. Ja, jag saknar mitt duntäcke hemma och mitt (mina) rum.

Imorgon händer det, jag SKA fixa gymkort! Ska iväg med min värdmamma och fixa det imorgon bitti. Ingen sovmorgon fast det är söndag...


Kommentaren är skriven av Mamma

Visst är Ikea underbart ; )
Kram Mamma

2013-09-06 @ 19:10:39

» Namn:
Kom ihåg mig?

» E-postadress: (publiceras ej)


» URL/Bloggadress:


» Kommentar: