4 september

USA / 2013-09-05 @ 05:48:00

Va fort tiden går, det har redan hunnit bli september (lite efter...)! På söndag har jag varit här en månad, och även ifrån min familj längsta tiden någonsin.

Idag har allt gått bra, barnen har varit snälla och duktiga. Jag slutade vid 18 och efter det åkte jag iväg till ett Starbucks ungefär 15 minuter bort och träffade en svensk aupair som bor här. Det var trevligt och roligt, vi hade mycket att prata om och efter vårt samtal kände jag mig lite klokare kring allting. På vägen hem svängde jag förbi Wholefoods, det är en mataffär med mycket veganskt/vegetariskt och nästan allt är organiskt (Sofia, om du läser det här: besök affären om du någon gång får tillfälle! Finns även i England. Tror verkligen du skulle gilla den!! Det skrker Sofia om hela affären!!! Tänker på dig när jag är där). Jag har de senaste gångerna jag varit i mataffärer kollat på Ben & Jerry FroYo med smaken half baked, men har tänkt "köper den nästa gång, ska äta bra mat" men idag sket jag i den tanken och slog till! Ben & Jerry är väldigt billigt i USA, drygt 20kr. Och smaken var god, precis som jag tänkt mig!! FroYo är godare (och nyttigare!) än vanlig glass.

Imorgon är det någon judisk högtid och därför är barnen lediga från skolan, dock jobbar föräldrarna så jag ska ha alla fyra barn själv hela dagen. Vi ska åka till en farm och plocka äpplen och persikor, hoppas på fint väder (och att barnen är snälla och sköter sig). Tror det kan bli en bra dag.

Ha det bra hemma. 

 

Idag gjorde jag stjärnformade chokladpannkakor till lunch, det var gott.

 

Wholefoods!

 

Goooo FroYo!!!!


Kommentaren är skriven av Pappa

Det verkar finnas mycket gott att käka, mycket avundsjuk. Ha det bäst

2013-09-05 @ 12:57:17
Kommentaren är skriven av Maria

Tänk att det redan har gått en månad. Trots att det är svårt ibland tycker jag att du är stark gumman. Tycker du är så modig som drar iväg över halva jordklotet. Hoppas barnen är snälla. Det är tomt här utan dig. Många kramar från mig och lillebror

2013-09-05 @ 20:28:35
Kommentaren är skriven av Sofia

(Lite efter jag med...)Du det där wholefoods låter ju grymt, får försöka hitta ett sånt nånstans i Sverige! Saknar dig så mycket finaste du<3

2013-09-10 @ 08:07:32

» Namn:
Kom ihåg mig?

» E-postadress: (publiceras ej)


» URL/Bloggadress:


» Kommentar: