Chicago

USA / 2013-11-26 @ 20:37:12
Hej! Allt bra med er? Med mig är det bra. Sen sist jag skrev har jag hunnit med en weekend i Chicago. I torsdags hoppade jag på tåget mot Boston tillsammans med Caroline och Janni, där såg vi premiären av Hunger Games 2 (ja premiären är senare i USA än i Sverige, beror på att här i USA filmar många på bion och sen lägger ut på nätet). Efter det tog vi taxi till flygplatsen och sov där ett par timmar innan vi hoppade på planet och sov ytterligare några timmar. 
I fredags körde vi på shoppingdag, det enda jag köpte var en halsduk vilket verkligen behövdes. Chicago kallas även för "Windy city" vilket stämmer! Det var -10 ena dagen...
Så fredag var det shopping, promenerade och sen middag tillsammans med hon vi skulle bo hos. 

På lördagen körde vi sightsing och gick väldigt mycket. Vi träffade även min pappas kusin Kalle en stund. Han visade oss runt lite och det var jätteroligt att träffa honom. Lite konstigt (sist jag träffade honom var typ 12 år sen, så då pratade jag nog inte så mycket med honom), känner inte honom men har ändå jätte mycket att prata om. Vi hann även med att gå upp i Willis Tower (typ som Empire State, fast ännu högre tror jag). Det var roligt! De hade som "glasbalkonger", så man stod på glas och såg ner 108 våningar eller vad det var. Ballt.
På kvällen var det en Thanksgiving parad som vi kollade på innan vi gick hem till killen vi skulle sov hos andra dagen. 

På söndagen åkte vi hop on hop of buss och såg allt man kan tänkas se som turist. Det var roligt. Efter thaimat hoppade jag på tåget mot flygplatsen och senare flyget mot Boston. De andra stannade till måndagen men jag behövde jobba så åkte hem tidigare. 

Det var en jätterolig och bra resa! Känns segt att vara tillbaka till vardagen men nästa lördag kommer pappa och Emma och det ska bli fantastiskt. Längtar jättemycket.

Kram (lägger ut bilder i ett eget inlägg)


» Namn:
Kom ihåg mig?

» E-postadress: (publiceras ej)


» URL/Bloggadress:


» Kommentar: