Bilder från Boston

USA / 2013-11-12 @ 05:39:19

Hummer i torsdags


Födelsedagslunch i torsdags på ett typiskt amerikanskt ställe. Har hade vi med barnen och jag fick beröm för att "mina barn skötte sig så bra på resturang", eeeeh tack svarade jag och tänkte att det ser ut som krig här och barnen står upp på stolarna, kaos!!

Jag åt French toast med sirap och jordgubbar. Gott!

På hotellet innan middag/hockey på torsdagen. Skulle ta en bild på oss tre, mamma och William blev bra men jag lyckades blunda... Skit samma, fin bild ändå! 

Lilla mamma och William på tunnelbanan.

En del av mammas och min förrätt.

Födelsedagsbarnet med sina nya smycken! Dock syns de inte så bra...

Resturangen vi åt på.

Vi bodde som sagt precis vid Fenway, så på fredagen (och måndagen) tog vi en promenad runt hela arenan. 

Det var dökallt i fredags. 

Vi gick till starbucks, obligatoriskt när man är i USA! 

Gick in på stadsbiblioteket, turistiga som vi var. Fint och gammalt var det men historia är trots allt inte så roligt. 

Boston har två parker, i den ena parken finns dessa ankor. Kommer dock inte ihåg varför/av vem/när etc. För sånt åker in i ena örat och ut i andra hos mig.

Baren från tv-serien cheers. Där åt vi även lunch i fredags. 

Själva baren från tv-serien.

Vi hamnade i Chinatown. 

Och efter det hamnade vi i Fanueil hall som består av affärer, resturanger och återigen historia.

"Ni ser ut som systrar" har vi fått höra 2ggr den här resan. Ser jag ut som 40 eller mamma som 19???

Shopping!

Glada gänget!

Outleten.


Promenad i parken.

Systrarna.

Red Sox (baseball laget) vann serien för drygt 2 veckor sedan och det syns över hela Boston. Tröjor, skyltar etc.

På Harvard ska man ta på statyns fot för att få tur. Sagt och gjort! 


Cheescakes! Dock ser bilden väldigt osmakande ut. 

Ja, det var det! Toppen dagar tillsammans med en liten del av min familj. Härligt! 
Som sagt, nu räknar jag ner dagarna till pappa och Emma kommer. 

Kommentaren är skriven av emma

Wihooooo längtaaar🐧

2013-11-12 @ 08:34:52
Kommentaren är skriven av Johanna

Det låter och ser ut som att ni har haft det helt underbart! Och nej Jennie, du ser inte ut som 40 :) Det är din fina mamma som ser så ung ut :) Ha det så bra! Kram

2013-11-12 @ 08:38:47
Kommentaren är skriven av Melina

Åh vad mysigt! Vet inte varför men fick värsta längtan efter dig nu när jag såg bilderna :(
Såg ut som en toppen resa för dom och dig iallafall och ha det så bra <3
Saknar dig finis

2013-11-12 @ 09:57:53
Kommentaren är skriven av pappa

HAHAHAHA William e längre än dig.

2013-11-12 @ 15:27:25

» Namn:
Kom ihåg mig?

» E-postadress: (publiceras ej)


» URL/Bloggadress:


» Kommentar: