Saturday

USA / 2013-08-18 @ 02:11:00

Idag har jag och min värdfamilj varit runt i grannstaden, den är större än staden vi bor i och det finns mycket affärer, restauranger och annat där. Det tar drygt 5 minuter med bil dit.
Vi åt lunch på en jättestor food court. Det fanns typ allt att välja mellan, jag tog sushi med krabba. Smakade väldigt bra. Efter det handlade vi i en typisk amerikans mataffär, superstor och här och där bjöd de på olika saker, bland annat vin! Synd att jag inte är 21...

Det här är alltså chokladvin! En blanding av tysk choklad (tror jag det står)
och rött vin... Låter sådär, men hade lätt provat om jag var 21.

 

Food courten. 

 

De sålde levande humrar... Lite läskigt...

 

Affären bjöd på vin.

 

Bästa jag sett!!! Ihop plockade grönsaker (vissa på spett) och färdiga att grilla! Super smidigt. 


Kommentaren är skriven av Mamma

Chokladvin låter inte så gott, ja Gud vad synd att du inte är 21 så du kan gå i affärerna och smaka när det bjuds ; ) Det ser så fint ut i affären och matstället, det ser lite lyxigare ut än i Sverige (Willys) : )
Mycket smidigt med färdiga grönsakskorgar/spett : ) Ska tipsa Willys om det ; )
Kram Mamma

Svar: Ja alla affärer i USA, de flesta iallafall, är väldigt fräscha och fina. Man kan gå runt hur länge som helst känns det som, även i en mataffär!! Tipsa willys du haha ;) kram kram kram
Jennie ,

2013-08-18 @ 04:01:57
Kommentaren är skriven av Pappa

Jag vill också äta sushi. Kram gumman

2013-08-18 @ 14:51:01
Kommentaren är skriven av Farmor- farfar

Grattis på födelsedagen . Hoppas att du har det bra. Tänker på dig.

2013-08-19 @ 17:37:22
URL: http://jennieiusa.blogg

» Namn:
Kom ihåg mig?

» E-postadress: (publiceras ej)


» URL/Bloggadress:


» Kommentar: