Kolla gubbarna!

USA / 2013-08-28 @ 04:09:00
Min värdfamilj består av en svensk pappa och en amerikansk mamma, alltså kan barnen prata både engelska och svenska (men alla pratar mest engelska, förutom den äldsta som pratar ganska mycket svenska). Det roliga är att han pratar svenska genom att översätta ordagrant från engelska, alltså blir meningarna väldigt roliga ibland. Idag tex, vi var ute och cyklade varpå han säger "kolla några gubbar är också ute och cyklar", dessa "gubbar" var en pappa på ca 30 samt ett barn på ca 5 år. När han säger gubbar tänker jag minst 70 år... Jag kunde inte sluta skratta och förklarade sedan för honom skillnaden mellan kille/man/gubbe. 

Förutom att vi har cyklat idag så se vi varit på ett stort ställe med trampoliner. Dessa trampoliner var både på golv och väggar. Det var roligt där, förutom att det var för mycket regler. Tex så fick inte jag hoppa på trampolinen bredvid barnen för där ska barn hoppa, vuxna ska hoppa på andra sidan. Typiskt USA med massa regler, innan vi gick in där fick vi även fylla i papper om att det är på egen risk osv. Allt för att stället inte ska kunna bli stämt. 

Vi har även hunnit med att äta lunch ute, jag tog doggybag för första gången i mitt liv!!! Kändes väldigt osvenskt, men jag tycker ändå att det är bra tt man gör så för annars slängs bara maten, och här i USA för man för det mesta väldigt stora portioner. Efter det åkte vi till stranden och där åt vi även glass. 

 

Imorgon börjar barnen i skolan och min tanke är: ÄNTLIGEN! Rutiner here i come!! Ska bli så skönt. Ska även börja träna i veckan samt börja äta bättre. Nu har jag tröttnat lite på att prova allt nytt jag ser nämligen.

 
 
 

Kommentaren är skriven av Mamma

Vilken rolig dag ni haft : )
Jag vet att du längtat efter rutiner och nu blir det rutiner 👍
Kul om du kommer igång med träningen, du har ju nya fina träningsskor : )
Ha det så bra!
Kram Mamma

2013-08-28 @ 07:07:36

» Namn:
Kom ihåg mig?

» E-postadress: (publiceras ej)


» URL/Bloggadress:


» Kommentar: